Irina ODĂGESCU-ŢUŢUIANU
- compozitoare şi profesoară -
(n. 23.05.1937 Bucureşti)
Pentru alte surse CLICK AICI!

     TITLU UNIVERSITAR: Profesor Universitar Doctor la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti.
     
     SPECIALIZAREA: citire de partituri.
     
     STUDII UNIVERSITARE:
     Absolventă a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti (1957-1963), secţia de Compoziţie, clasa prof. Alfred Mendelsohn, Tiberiu Olah.
     
     CURSURI DE SPECIALIZARE:
     – În cadrul Seminarului Internaţional organizat de „Franz Liszt Ilochschule” Weiman (RDG) în anii: 1969, 1970, 1971, 1972;
     – În cadrul Seminarului Internaţional de muzică nouă de la Darmstadt (RFG): 1972 şi 1976, prin participarea activă la expunerile marilor compozitori: Xenakis, Ligheti, Stockhausen.
     
     FUNCŢII:
     – Asistent universitar la Conservatorul „Ciprian Porumbescu” (1967-1989).
     – Conferenţiar universitar (1990-1996), post ocupat prin concurs şi salt de la asistent la Conferenţiar.
     – Profesor universitar (1995-prezent) la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti (post ocupat prin concurs)
     
     ACTIVITATE DE CREAŢIE MUZICALĂ: circa 80 de opusuri; muzică simfonică, vocal simfonică, muzică de balet, de cameră, instrumentală şi corală.
     
     CONCERTE CU LUCRĂRI PERSONALE ÎN ŢARĂ ŞI PESTE HOTARE:
     – Peste 300 de concerte în ţară şi în străinătate în următoarele ţări (există documentaţie): Franţa, Spania, Austria, Germania, Polonia, Ungaria, Bulgaria, URSS (Moscova), Georgia (Tbilisi), Austria, Suedia, Norvegia, Nordul Baltic, Italia, Turcia, Anglia, Alaska, Columbia, Peru, Olanda, Grecia, SUA (California). Selectez câteva dintre concerte:
     – 19 spectacole cu baletul CÂNTEC ÎNALT, Orchestra şi Ansamblul de balet al Operei Române din Bucureşti, coregrafia Adina Cezar, libret Grigore Constantinescu (Opera Română din Bucureşti, septembrie 1983-decembrie 1989);
     – Medalion de autor, moderatori: Iosif Sava, Ivona Cristescu (Televiziunea Română)
     – Medalion de autor, moderatori: Iosif Sava, Doru Popovici (Radio Difuziunea Română, decembrie 1989);
     – Italia (Bologna, 1985) – Corul Madrigal, dirijor Marin Constantin a interpretat poemul coral OGLINDIRE;
     – Spania (Vitoria, 1991) – Corul de cameră Antifonia, dirijor Costică Râpă, lucrarea interpretată DE DOR ŞI DE VOIE BUNĂ;
     – Spania (Bilbao, 1992) – Filarmonica din Bilbao, dirijor Adrian Sunsinae a interpretat lucrarea simfonică BĂTĂLIA CU FACLE;
     – Alaska (Ferbanks, 1993) – concertul cu MELOS pentru violă solo, interpretă Nancy Ucer;
     – Peru (Lima, 1994) – concert cu SONATA PENTRU PIAN ŞI VIOARĂ cu interpreţi peruani;
     – Olanda (Haga, 1995) – concert cu MELOS pentru o violă solo, interpret Vladimir Mendelsohn;
     – Anglia (1994) – cinci concerte cu SONATA PENTRU VIOARĂ ŞI PIAN la 5 universităţi englezeşti: Londra, Southhampton, Brighton, Reading, All Saint Center, Lews (interpreţi: Inna Oncescu – pian, Clara Cernat – vioară);
     – Austria (Viena, 1998) – corul de cameră din Viena, dirijor Johanes Prinz, a interpretat RUGUL PÂINII (poem coral mixt cu traducere în limba germană);
     – California State (University Northridge, 1999) – concert cu MUZICA PENTRU 2 PIANE ŞI PERCUŢIE (interpreţi americani), dirijorul formaţiei Daniel Kessner;
     – Grecia (Salonic, 2000) – concert personal cu trei lucrări de muzică de cameră (interpreţi români);
     – Germania (Hamburg, 2000) – concert cu SONATA DE VIOARĂ ŞI PIAN (interpreţi români)
     – Grecia (Agria reg. Volos, 2002) – corala „Nicolae Oancea”, dirijor Valentin Moraru, a interpretat CÂNTECUL MIRESEI (cor mixt);
     – Ungaria (Balaton, 2002) – corul „Sânziana” din Piteşti, dirijor Margareta Şerbănoiu, a interpretat lucrarea RĂMAS BUN MAMĂ ŞI TATĂ (voci egale);
     – Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, interpret Ladislau Cendes – MELOS PENTRU VIOLĂ SOLO, (mai, 2003);
     – Medalion de autor, comentatori: Adrian Iorgulescu, Octavian Lazăr Cosma, Octavian Nemescu, Doru Popovici (Aula Palatului Cantacuzino, decembrie 2004)
     – Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, concert coral, dirijor Marcel Costea, U.N.M.B. (25 mai 2005) – DOUĂ CÂNTECE DE NUNTĂ;
     – Concert extraordinar pentru Ziua Europei transmis în direct şi pe plan european, dirijor Dan Mihai Goia (mai 2005, Sala Radio) – TATĂL NOSTRU;
     – Festivalul „George Enescu”, Concert coral, Corul Naţional Radio, dirijor Dan Mihai Goia, a interpretat CÂNTAREA PĂTIMIRII NOASTRE poem coral pe versuri de Octavian Goga, (Bucureşti, 17 septembrie 2005)
     – Anglia (Londra, decembrie 2005) în cadrul primul Festival de muzică românească, orchestra „The London Schubert Players”, dirijor Florin Totan a interpretat TINEREŢE FĂRĂ BĂTRÂNEŢE, VIAŢĂ FĂRĂ DE MOARTE, inspirat după basmul lui Petre Ispirescu (două concerte simfonice);
     – Medalion de televiziune realizat de Ivona Cristescu, partea I (vineri, 29.06.2006), partea a II-a (06.07.2006);
     – Concert simfonic la Ateneul Român, MELOS PENTRU VIOLĂ SOLO, interpretează Cornelia Petroiu, (25 februarie 2007);
     – Concert simfonic la Filarmonica din Bucureşti, CHEMĂRI (poem coregrafic), dirijor Horia Andreescu, (8-9 martie 2007);
     – Concert simfonic cu orchestra Naţională Radio, dirijor Cristian Brâncuşi, recitator Ion Chelaru, TINEREŢE FĂRĂ BĂTRÂNEŢE, VIAŢĂ FĂRĂ DE MOARTE, după basmul lui Petre Ispirescu (14 martie 2007);
     – Festivalul româno-elen, Ateneul Român, MELOS PENTRU VIOLĂ SOLO, interpret Marius Lăcraru (10 aprilie 2007)
     – Concert cameral – Zilele timişorene – MUZICĂ PENTRU DOUĂ PIANE ŞI PERCUŢIE (14-16 aprilie 2007);
     – Concert la Muzeul „George Enescu”, CONTINUUM PENTRU VOCE ŞI PIAN/ ORGĂ, interpreţi Bianca Manoleanu (voce) şi Remus Manoleanu (pian);
     – Festivalul „George Enescu”, concert coral, TATĂ NOSTRU, Corul Naţional Radio, dirijor Dan Mihai Goia (9 septembrie 2007);
     – Concerte de muzică românească contemporană, TATĂL NOSTRU, Corul Filarmonicii Transilvania din Cluj, dirijor Cornel Groza;
     – Festivalul internaţional coral (ediţia a II-a), Corul „Pastorala”, dirijor Dumitru Săndulachi, a interpretat CÂNTÂND PLAIUL MIORIŢEI (februarie 2008);
     – Concert coral, TATĂL NOSTRU, Corul „Accoustic”, dirijor Daniel Jinga (Basel, 5.12.2007, Uster, 6.12.2007);
     – Italia (Veneţia), Concert instrumental, CONTINUUM PENTRU VOCE ŞI PIAN/ ORGĂ, interpreţi Remus şi Bianca Manoleanu (iunie 2006);
     – Muzică şi poezie românească, PACEA LUMII (pentru ansamblu coral, audiţie pe bandă), Corul naţional de cameră „Madrigal”, dirijor Marin Constantin, TATĂL NOSTRU (pentru ansamblu coral, audiţie pe bandă), Corul Academic Radio, dirijor Dan Mihai Goia (Aula Palatulul Cantacuzino, 20.12.2007);
     – Concertul Corul „Accoustic”, dirijor Daniel Jinga, TATĂL NOSTRU (Aula Palatului Cantacuzino, 21 aprilie 2008);
     – Concert coral, IIA ROMÂNEASCĂ, Corul Facultăţii, dirijor Valentin Gruescu (6 martie 2008);
     – Concert coral, TATĂL NOSTRU, Corul Facultăţii, dirijor Gabriel Popescu (3 iunie 2008);
     – Concert de muzică de cameră, SONATA PENTRU PIAN ŞI VIOARĂ, interpreţi Adrian Maier-pian, Diana Moş-vioară, (Aula Palatului Cantacuzino, septembrie 2008);
     – Concert coral, Simfonia corală „TIMPUL PĂMÂNTULUI”, versuri Octavian Goga, interpretează Corul Academic Radio, dirijor Dan Mihai Goia, recită actorul Ionuţ Kivu, percuţia Alexandruz Matei (Sala Mihail Jora, 26 martie 2009);
     – Concert coral, PE NIMB DE VULTURI, versuri Vasile Nicolescu, concertul anilor studenţilor anilor I şi III UNMB, dirijor Ioan Golcea (10 aprilie 2009);
     – Recital de orgă, ECKART SCHLANDT, PASSACAGLIA PENTRU ORGĂ, p.a. românească (Ateneul Român, 28 aprilie 2009);
     – Concert coral, MIREASĂ MÂNDRU ŢI-I PORTU, versuri populare, Corala Villanella, dirijor Laura Gulie Corbu (Aula Bibliotecii judeţene Constanţa);
     – Concert coral, CÂNTECUL MIRESEI, versuri populare, Corola Academică a Filarmonicii Oltenia, Craiova, dirijor Ancuţa Simona Sandu (13 mai 2009);
     – Festival Dumitru Georgescu Kiriac, Piteşti, IIA ROMÂNEASCĂ (mixt cu pian), Corala Danielescu din Ploieşti, dirijor Valentin Gruescu, pian M. Mâniceanu (22 mai 2009).
     
     PREMII NAŢIONALE ŞI INTERNAŢIONALE:
     – Premiul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România pe anii: 1978, 1979, 1981, 1986, 1988, 2001, 2004;
     – Premiul pentru creaţie corală acordat de Ministerul Culturii şi alte instituţii de profil, pe anii: 1970, 1977, 1979, 1981, 1985, 1987, 1997;
     – Medalia de argint la Concursul Internaţional de muzică polifonică de la Jbabné, Columbia, (1981) pentru BALADA (cor mixt);
     – Premiul George Enescu acordat de Academia Română în 2003 pentru 2001;
     – Ordinul „Meritul cultural în grad de cavaler”: 2004;
     – Medalia şi diploma Concursului Internaţional de compoziţie „Viotti-Valsesia” de la Vercelli, Italia (1982) pentru SONATA DE VIOARĂ ŞI PIAN;
     – Selecţie şi premiu IGMN la Zilele Mondiale ale muzicii, Graz 1982 pentru DE DOI (poem coral cu percuţie);
     – „Marele Trofeu” acordat la Concursul Internaţional „Pacea Religiilor” (ediţia 1) pentru poemul coral TATĂ NOSTRU (mai 1997 – Bucureşti)
     
     CONFERINŢE ŞI PRELEGERI INTERNAŢIONALE:
     – Conferinţă şi curs la Universitatea din Pau (Franţa – martie 1992) referitoare la creaţia subsemnatei şi la principiile estice care mă călăuzesc;
     – Conferinţă la Bilbao (Spania, 19929 la Congresul al VIII-lea al femeilor compozitoare, despre femeile compozitoare din România;
     – Conferinţă la Universitatea din Ferbanks (Alaska, 1993) în cadrul celui de la IX-lea Congres al femeilor compozitoare, „Musical Life and Female Composers in Romania” by Irina Odăgescu. Conferinţa a fost tipărită în IL WC Jounal (International LLegue of Women Composers), octombrie 1994;
     – Conferinţă despre muzica femeilor compozitoare din România şi despre lucrările subsemnatei la 5 universităţi din Anglia (februarie 1994);
     – Conferinţă la Salonic (Grecia, septembrie 2000), în cadrul Festivalului Internaţional al Femeilor Creatoare (organizat de UNESCO) despre creaţia simfonică şi corală a subsemnatei ci exemplificări pe casetă audio.
     – Nenumărate emisiuni radiofonice, interviuri radio şi de televiziune: despre lucrări şi compozitori ce aparţin diferitelor stiluri sau şcoli muzicale, despre creaţia subsemnatei în special şi despre participările la diferite congrese şi reuniuni internaţionale;
     
     JURII NAŢIONALE DE SPECIALITATE:
     Nenumărate participări în jurii la festivaluri şi concursuri naţionale de creaţie şi interpretare.
     
     SOCIETĂŢI MUZICALE:
     – Membră a Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România din 1963;
     – Secretar UCMR din 1990;
     – Vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale Corale din România între anii 1990-1198 (Asociaţie pe care am înfiinţat-o în 1990 împreună cu profesorii Petru Crăciun şi Dan Buciu);
     – Membră în Senatul Universitar al UNMB – 1990-2004;
     – Membră în Conciliu profesoral al FCMB – 1990-2004;
     – Membră în ARFA (Asociaţia română a femeilor în artă);
     – Membră în SIMC (Societatea internaţională de muzică contemporană).
     
     PARTICIPĂRI LA SEMINARII, CONGRESE ŞI SCHIMBURI CULTURALE ÎN STRĂINĂTATE:
     – Polonia, 1967;
     – Ungaria, 1968;
     – Seminar Weimar (RDG), 1969, 1970, 1971, 1972;
     – Biemola Berlin (RDG), 1971;
     – Festivalul Transcaucazian de la Tbilisi (Georgia, URSS), 1975;
     – Zilele muzicii bulgare, 1983;
     – Festivalul internaţional de femei compozitoare, Bersceva (Israel), 1986;
     – Schimb cultural cu URSS, 1987;
     – Festival coral german – Stuttgart (RFG), mai 1990;
     – Al doilea Festival Internaţional al Corurilor de Cameră, Marktoberdorf (RFG), 16-22 mai 1991;
     – Europa Cantat 11, Vitoria Gasteiz (Spania), 18-28 iulie 1991;
     – Al 8-lea Congres internaţional al femeilor compozitoare, Bilbao (Spania), „La otra historia de la musica”, martie 1992;
     – Europa Cantat 12, Herning (Danemarca), 21-31 iulie 1994;
     – Anglia Romanian Spring – Music/ ART 1 Tour, 1994;
     – Festivalul Wien Modern, 1998;
     – Festivalul Internaţional al Femeilor Creatoare (organizat de UNESCO), Salonic (Grecia), septembrie 2000;
     – Festivalul internaţional coral, Corul Gaudeamus, dirijor Gheorghe Oprea – CÂNTÂND PLAIUL MIORIŢEI, 8 iulie 2003;
     – Festivalul internaţional „Satu Mare”, dirijor Margareta Şerbănoiu – CÂNTÂND PLAIUL MIORIŢEI, 16-22 august 2003;
     – Primul Festival de muzică românească, Anglia (Londra), orchestra „The London Schubert Players”, dirijor Florin Totan – TINEREŢE FĂRĂ BĂTRÂNEŢE, VIAŢĂ FĂRĂ DE MOARTE, decembrie 2005.
     
     ACTIVITATE DIDACTICĂ (câteva gânduri despre modalităţile de predare):
     – Încerc să predau „Studiul citirii de partituri” în funcţie de posibilităţile studenţilor, respectând programa analitică, dar pliată pe structura şi capacitatea fiecărui student în parte. Din experienţă dobândită de subsemnata în cei peste 40 de ani de activitate ca profesor cu drept integral de predare am observat că în ceea ce priveşte disciplină citire de partituri că reflexele de cititor se depind în timp la marea majoritate a studenţilor în funcţie de studiul temeinic, organizat şi progresiv, conform unui sistem echilibrat de predare şi de aprofundare în acelaşi timp. Am mai observat însă, la o altă categorie de studenţi (mult mai mică) un fenomen ciudat şi îmbucurător care de fapt ţine de structura psiho-intelectuală a lor şi care determină o adeziune foarte rapidă (sărind aproape peste etapele cuvenite de înmagazinare treptată) la un sistem instantaneu de citire. În realitate această categorie de studenţi, sunt în marea majoritate pianişti foarte buni, pentru care probleme ritmico-melodice-armonice-polifonice şi instrumentale (registraţie, etc.), nu pun probleme.
     – Aceşti cititori „înnăscuţi” au o facilitate aparte, valabilă până la un punct pentru că riscă să privească superficial problematica în sine. Sunt însă alţii acre sesizează într-o fracţiune de secundă pe vertical şi orizontal cu o precizie perfectă absolut toate elementele esenţiale ale partiturii. Aceştia par a fi cazurile „fenomen” care intră în categoria muzicienilor „înnăscuţi” şi nu „făcuţi” cu tot dinadinsul.
     – Asta nu înseamnă că cei din prima categorie (mă refer la cei care capătă reflexele în timp, temeinic şi organizat), nu ajung în timp să stăpânească toate datele necesare unui foarte bun cititor. Am avut multe şi astfel de cazuri.
     
     LUCRĂRI CU SCOP DIDACTIC:
     – STUDII PRACTICE DE CITIRE ÎN CHEI LA DOUĂ VOCI, în colaborare cu prof. Vinicius Grefiens şi prof. Alexandru Velehorschi, tipărită la Litografia Conservatorului, 1972;
     – STUDII PRACTICE PENTRU CITIREA ÎN CHEILE VECHI CORALE (în colaborare), tipărită la Litografia Conservatorului, 1982;
     – CAIETUL DE CORURI, Editura Muzicală, 1990;
     – 25 lucrări corale tipărite în diverse colecţii;
     – SONATA PENTRU VIOARĂ ŞI PIAN, Editura Muzicală;
     – MELOS PENTRU VIOLĂ SOLO, Editura Muzicală;
     – SCHERZO TOCATTA PENTRU PIAN, tipărită Canada, 2001.
     
     Toate aceste lucrări au fost folosite în cadrul procesului de învăţământ.

     LISTA DE LUCRĂRI – LUCRĂRI ARTISTICE (PE GENURI)
     
     MUZICĂ VOCAL-SIMFONICĂ
     – TINEREŢE, OP. 7 (1963), cantată pentru cor mixt şi orchestră, versuri de Mihai Duţescu, p.a. Bucureşti, 12.06.1967, orch. RTV, Iosif Conta;
     – ZI DE LUMINĂ, OP. 26 (1976), cantată pentru cor şi orchestră, versuri de Mihai Negulescu, p.a. Bucureşti, 29.02.1976, Fil. Mircea Cristescu;
     – CHEMAREA PĂMÂNTULUI, OP. 55 B (1985), oratoriu pentru recitatori, cor mixt şi orchestră, versuri Ion Crânguleanu.
     
     MUZICĂ SIMFONICĂ
     – NOAPTE DE AUGUST, oP. 8 (1964), mişcare simfonică, p.a. Oradea, 15.02.1965, Fil. Mircea Cristescu;
     – PASSACAGLIA, OP. 11 (1966), p.a. Braşov, 23.05.1966, Fil. Mircea Lucescu;
     – PISCURI, OP. 15 (1970), p.a. Timişoara, 12.06.1971, Fil. Remus Georgescu;
     – IMPROVIZAŢII DRAMATICE, OP. 22 (1972), p.a. Bucureşti, 22.03.1972, Fil. Mircea Basarab;
     – MOMENTE, OP. 25 (1974), concertino pentru orchestră de coarde, p.a. Cluj-Napoca, 29.04.1975, orch. cam. Fil. Mircea Cristescu;
     – BĂTĂLIA CU FACLE, OP. 31 (1977), poem coregrafic, p.a. Braşov, 13.03.1978, Fil. Ilarion Ionescu-Galaţi;
     – CÂNTEC ÎNALT, OP. 50 (1983), poem coregrafic, p.a. Bucureşti, 19.05.1983, Fil. Mircea Cristescu;
     – CETATEA DE PĂMÂNT, OP. 54 (1985), poem vocal simfonic pentru 3 coruri antifonice, orchestră şi recitator;
     – TINEREŢE FĂRĂ BĂTRÂNEŢE ŞI VIAŢĂ FĂRĂ DE MOARTE, OP. 76 (2005), poem pentru orchestră de cameră şi recitator inspirat de basmul lui Petre Ispirescu (30'), p.a. Londra, 10.12.2005, dirijor Florin Totan.
     
     MUZICĂ DE CAMERĂ
     – TREI PRELUDII, OP. 1 (1961) pentru pian;
     – VARIAŢIUNI PE O TEMĂ POPULARĂ DIN BIHOR, OP. 2 (1961) pentru pian;
     – PASSACAGLIA PENTRU ORGĂ (1962);
     – SONATA MONOPARTITĂ, OP. 5 (1963) pentru pian;
     – CVARTET DE COARDE, OP. 6 (1963);
     – RONDO-TOCCATA, OP. 9 (1964) pentru pian;
     – PATRU PIESE DEDICATE COPIILOR, OP. 12 (1966) pentru pian;
     – SONATA, OP. 13 (1967) pentru vioară şi pian;
     – SCHERZO-TOCCATA, OP. 14 (1968) pentru pian;
     – PATRU LIEDURI, OP. 42 (1981) pentru voce şi pian, versuri de Lucian Blaga;
     – CONTINUUM E NON STOP, OP. 43 (1981), pentru pian şi percuţie;
     – MELOS, OP. 44 (1981) pentru clarinet, violoncel, soprană şi percuţie;
     – MELOS II, OP. 45 (1982), pentru flaut şi pian;
     – IMPROVIZAŢII, OP. 46 (1982) pentru două violoncele;
     – SONATA, OP. 48 MELOS (1982) pentru violă solo;
     – MUZICA PENTRU DOUĂ PIANE ŞI PERCUŢIE, OP. 51 (1983);
     – LAMENTO 1 PENTRU SINTETIZATOR (PIAN), OP. 72 (2003);
     – LAMENTO 2 PENTRU SINTETIZATOR (PIAN), OP. 73 (2003);
     – LAMENTO 3 PENTRU SINTETIZATOR (PIAN), OP. 74 (2003);
     – CONTINUUM PENTRU VOCE ŞI PIAN (ORGĂ), OP. 75 (2004).
     
     MUZICĂ CORALĂ (SELECTIV):
     – TATĂL NOSTRU (1957), piesă liturgică;
     – URARE DE DRAGOSTE, oP. 53 (1964), cor de voci egale „a capella” / cor de voci egale şi percuţie, versuri populare
     – OGLINDIRE, OP. 16 (1970), poem pentru cor mixt „a capella”, versuri de Marian Dumitrescu;
     – MAREA INIMĂ A ŢĂRII, OP. 18 (1972) pentru cor mixt „a capella”, versuri de Ioan Meiţoiu;
     – DE DOI, OP. 27 (1976), poem pentru cor mixt pe 12 voci şi percuţie, versuri populare;
     – RUGUL PÂINII, OP. 30 (1977), poem pentru cor mixt şi percuţie, versuri de Ion Crângulescu;
     – CÂNTÂND PLAIUL MIORIŢEI, OP. 33 (1977) pentru cor de femei şi pian, versuri pentru cor mixt „a cappella”, versuri de Nicuşor Constantinescu;
     – NUMELE PATRIEI, OP. 36 (1979) pentru cor mixt „a capella”, variantă pentru cor bărbătesc „a capella”, versuri de Nicuşor Nicolescu;
     – BALADĂ, OP. 38 (1980), pentru cor de femei, recitatoare şi percuţie, versuri de Ioan Melinte;
     – PE NIMB DE VULTURI, OP. 39 (1981) poem pentru cor mixt „a capella”, versuri de Vasile Nicolescu;
     – DE PACE-I ÎNSETAT PĂMÂNTUL, OP. 49 (1982) pentru cor mixt „a capella”, versuri de Vasile Nicolescu;
     – RĂDĂCINI STRĂBUNE, OP. 52 (1983), poem pentru cor mixt, recitatori şi percuţie, versuri de Ioan Crângulescu;
     – URARE DE DRAGOSTE, OP. 53 (1964) pentru cor bărbaţi/ cor femei, versuri populare;
     – CHEMAREA PĂMÂNTULUI, OP. 55 (1984), cantată pentru cor mixt, recitatori şi percuţie, versuri de Ion Crângulescu;
     – IIA ROMÂNEASCĂ, OP. 56 (1984) pe versuri de Nicuşor Constantinescu pentru cor de femei şi pian / cor mixt şi pian;
     – LA IVIT DE ZORI, OP. 57 (1985), poem, cor mixt, pe versuri de Ioan Melinte;
     – ROSTIRE PATRIEI, OP. 58 (1986), pe versuri de Vasile Nicolescu;
     – AVEŢI GRIJĂ OAMENI, OP. 59 (1986), poem coral bărbătesc, versuri de Magdalena Brăiloiu;
     – PACEA LUMII, OP. 60 (1987), poem coral mixt pe versuri de Magdalena Brăiloiu;
     – DESPRE PACE, OP. 61 (1988), cor de copii, pe versuri de Felicia Donceanu;
     – ŢĂRII MELE, OP. 62 (1980), poem coral mixt, pe versuri de Vasile Nicolescu;
     – CÂNTECE DE NUNTĂ (1989), pe melodii şi versuri populare din Maramureş;
     MIREASĂ MÂNDRU ŢI-I PORTUL, OP. 63, cor mixt;
     RĂMAS BUN MAMĂ ŞI TATĂ, OP. 64, cor de fete;
     CÂNTECUL MIRESEI, OP. 65, cor mixt;
     TU, MIREASĂ, OP. 66, cor de bărbaţi;
     DE DOR ŞI DE VOIE BUNĂ, OP. 67, suită poem, pentru cor mixt şi percuţie;
     – TATĂL NOSTRU, OP. 68 (1996), poem coral mixt;
     – CÂNTAREA PĂTIMIRII NOASTRE, OP. 69 (2000), poem coral mixt;
     – INCANTAŢII, OP. 70 (2001), poem coral mixt;
     – TIMPUL PĂMÂNTULUI, OP. 71 (2003), simfonie corală pentru cor mixt, recitator şi percuţie.
     BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ:
     
     – Cohen, Aaron I – INTERNATION ENCYCLOPEDIA OF WOMEN COMPOSERS, Epping-Essex, Bowker Publishing Company;
     – Cosma, Viorel – LEXICON, MUZICIENI ROMÂNI, Editura Muzicală, Bucureşti, 1970;
     – Popescu, Mihai – REPERTORIUL GENERAL AL CREAŢIEI MUZICALE ROMÂNEŞTI, Editura Muzicală, Bucureşti, vol. I (1979), vol. II (1981), supliment (1987);
     – ENCICLOPEDIA MUZICII MODERNE (editată cu sprijinul Comisiei germane UNESCO), Köln (RFG);
     – THE WORLD WHO'S WHO OF WOMEN, Ninth Edition, Cambridge, 1986;
     – THE INTERNATIONAL WHO'S WHO IN MUSIC AND MUSICIENS' DIRECTORY, Eleventh Edition, Cambridge, 1987;
     – THE INTERNATIONAL WHO'S WHO OF PROFESSIONAL AND BUSSINESS WOMEN, First Edition, Cambridge (autumn, 1988, 1989);
     – LAROUSSE – DICŢIONAR DE MARI MUZICIENI (Bucureşti, 2000);
     – Cosma, Viorel – LEXICON BIBLIOGRAFIC, MUZICIENI DIN ROMÂNIA, VOL. VII (N-O-PIP), Editura Muzicală, Bucureşti, 2004.
     – HÜBNERS WHO'S WHO, Enciclopedia biografică a femeilor şi bărbaţilor contemporani cu carieră de succes din România, ediţia a II-a, 2007;
     
     DISCOGRAFIE:
     – BĂTĂLIA CU FACLE (poem coregrafic), ELECTRECORD, Bucureşti, ST-EOE, 01866.
     
     DISC PERSONAL CU LUCRĂRI SIMFONICE ST-EXE, 02589
     – CÂNTEC ÎNALT (poem coregrafic), ELECTRECORD, Bucureşti, ST-EXE, 02589;
     – IMPROVIZAŢII DRAMATICE (poem simfonic), ELECTRECORD, Bucureşti, ST-ECE, 02589;
     – MOMENTE (concertino pentru orchestră de coarde), ELECTRECORD, Bucureşti, ST-ECE, 02589;
     – OGLINDIRE (poem coral), STM-ECE, 01127;
     – PE NIMB DE VULTURI (poem coral), ST-EXE, 01973 şi ST-EXE, 02057;
     – PISCURI (poem simfonic), ST-ECE, 01866;
     – SONATA PENTRU VIOARĂ ŞI PIAN, ST-ECE, 01545.
     
     DISC PERSONAL CU POEME CORALE:
     – Reflections, Bucureşti, ELECTRECORD, ST-EXE, 03414 (OGLINDIRE, BALADA, LA IVIT DE ZORI, IIA ROMÂNEASCĂ, DE DOI, PE NIMB DE VULTURI, RUGUL PÂINII, CÂNTECUL PLAIULUI MIORIŢEI);
     – Madrigal Chorus – PACEA LUMII (poem coral), ST-EXE, 01822;
     – Contemporany music II Madrigal Choir, OGLINDIRE, dirijor Marin Constantin, EDC 236 ADD;
     – Corul academic Radio – pagini corale din Muzica Românească, TATĂL NOSTRU � UCMR-ADA – 1523011;
     – Antologia Muzicii Româneşti – Creaţii corale româneşti, PACEA LUMII – Corul Madrigal, dirijor Marin Constantin, UCMR-ADA, 2 A18481;
     – două CD-uri promoţionale realizate în studioul UNMB (1. Muzică simfonică; 2. Poeme corale);
     – Antologia muzicii româneşti, Creaţii simfonice româneşti, vol. 18, CÂNTEC ÎNALT (poem coregrafic), Orchestra Naţională Radio, dirijor Paul Popescu;
     – Antologia muzicii româneşti, Creaţii corale, vol. 4, CÂNTAREA PĂTIMIRII NOASTRE, Corul Radio, dirijor Dan Mihai Goia;
     – Antologia muzicii româneşti, Creaţii corale, vol. 9, LA IVIT DE ZORI, Corul Gaudeamus, dirijor Gheorghe Oprea;
     – TINEREŢE FĂRĂ BĂTRÂNEŢE, VIAŢĂ FĂRĂ DE MOARTE, înregistrare din concert, la Londra, decembrie 2005.
     – Romanian Women Composers, CD 1, BĂTĂLIA CU FACLE, Orchestra Filarmonicii „George Enescu”, dirijor Cristian Mandeal;
     – CD şi DVD coral, SIMFONIA CORALĂ „TIMPUL PĂMÂNTULUI”, promoţional, versuri Oct. Goga, Corul Academic Radio, dirijor Dan Mihai Goia.
     
     TIPĂRITURI:
     – SONATA PENTRU VIOARĂ ŞI PIAN, Editura Muzicală a UCMR, 1971;
     – TOCATA PENTRU PIAN;
     – PISCURI (poem simfonic) – tipar necomercial (UCMR în colaborare cu UNMB);
     – DE DOI (poem coral cu percuţie), Editura Muzicală, 1978;
     – BĂTĂLIA CU FACLE (poem coregrafic pentru orchestră), Editura Muzicală, 1980;
     – RUGUL PÂINII (poem coral cu percuţie), Editura Muzicală, 1982;
     – CAIET DE CORURI, Editura Muzicală, 1990;
     – Un număr de peste 25 de lucrări corale sunt tipărite în diverse colecţii şi manuale didactice;
     – STUDII PRACTICE DE CITIRE ÎN CHEI LA DOUĂ VOCI (lucrare didactică), în colaborare cu prof. Vinicius Grefiens şi prof. Alexandru Velehorschi (tipărită în Litografia Academiei de muzică);
     – STUDII PRACTICE PENTRU CITIREA ÎN CHEILE VECHI CORALE (lucrare în colaborare), tipărită la tipografia Academiei de Muzică;
     – MELOS SONATA PENTRU VIOLĂ SOLO, tipărită în Litografia Academiei de muzică;
     – MUZICĂ PENTRU DOUĂ PIANE ŞI PERCUŢIE, tipărită în Litografia Academiei de muzică;
     – CÂNTEC ÎNALT (poem coregrafic), Editura Muzicală, aprilie 1996;
     – TATĂL NOSTRU în Album de Muzică corală-religioasă, Editura Muzicală, 2001;
     – MELOS pENTRU VIOLĂ SOLO, Editura Muzicală, 2001;
     – CÂNTECUL MIRESEI şi TATĂL NOSTRU, (1957) în colecţia Coruri pentru elevi (vol. II), Editura Cerna, 2002;
     – CÂNTAREA PĂTIMIRII NOASTRE, versuri Octavian Goga, TATĂL NOSTRU, Antologia corală. Muzică religioasă şi cultă, Editura Imprimeriei de Vest Oradea, 2003;
     – INCANTAŢII, URAREA DE DRAGOSTE, versuri populare, LA IVIT DE ZORI, versuri de Ioan Melinte, Antologia corală. Muzică religioasă şi cultă, Editura Imprimeriei de Vest Oradea, 2004;
     – OGLINDIRE, pe versuri de Marian Dumitrescu, PACEA LUMII, pe versuri de Magdalena Brăiloiu, Antologia corală. Muzică religioasă şi cultă, Editura Imprimeriei de Vest Oradea, 2006;
     – DE DOR ŞI DE VOIE BUNĂ, versuri populare maramureşene, BALADĂ, versuri de Ioan Melinte, Antologia corală. Muzică religioasă şi cultă, Editura Imprimeriei de Vest Oradea, 2007;
     – CÂNTECUL MIRESEI, versuri populare, MIREASĂ, MÂNDRU-ŢI PORTU, versuri populare, OCHI DE FLORI, versuri populare, versuri populare, Antologia corală. Muzică religioasă şi cultă, Editura Imprimeriei de Vest Oradea, 2008;
     – PASAGAGLIA PENTRU ORGĂ, Editura U.N.M.B, 2008;
     – 8 lucrări ale subsemnatei tipărite de Editura canadiană Lucian Bodiore Editions (Ottana Otario-Canada). 5 dintre aceste partituri se găsesc în depozitul Bibliotecii din Canada.

UCMR